tisdag, september 15, 2009

Hej och välkommen att följa min viktresa!

Den 29 september kommer jag köra igång med Cambrigdekuren, körde ett race med den förra våren och vilka otroliga resultalt man fick!

Har en hel del kg att gå ner, så jag börjar med Cambridge och kör på så länge allt känns bra. Sen fortsätter jag med träning och bra mat, tänkte äta med sunt förnuft och lite gi-inspirerat. Vill inte ta bort kolhydrater helt, men är absolut inte främmande för att utesluta det ur något mål per dag, eller åtminstone minska intaget...

Jag kommer uppdatera varje gång jag vägt mig, och varje vecka kommer jag uppdatera "min lista" där ni kan läsa hur mkt jag gått ner just den veckan och sedan jag började, hur BMI:t har förändrat, och även de kroppsdelar jag kommer mäta - där kommer ni får se skillnaden i cm.

Någon gång då och då kommer jag också slänga in "före"- och "nu"-bilder, så kanske man kan inspirera och tagga någon. Jag vet själv hur sporrande det kan vara att se skillnaden på kort... Så sporrar jag ingen annan, ger jag iaf mig själv en gnutta extra motivation! ;)

Bloggen kommer säkerligen innehålla lite nyttiga recept och andra bra tips.

Jag kommer också sätta upp mål, både stora och små delmål på vägen. Vet sedan tidigare att det är viktigt att ha realistiska och små delmål - då känner man sig så stolt och glad över att man lyckats nå ytterligare ett delmål, och är ytterligare ett delmål närmre det stora målet och blir på så sätt taggad att fortsätta även de dagar det kan kännas tungt.
Kommer kanske också ge mig själv en belöning när jag nått ett visst delmål, det är också en morot som gör att man kanske orka kämpa den där sista dagen innan man nått sitt delmål.

Jag hoppas ni kommer trivas här inne, och kanske kan just jag inspirera dig till att fortsätta med CK, eller din viktresa. (Jag antar att läsarna av denna blogg på ett eller annat sätt försöker gå ner i vikt, men andra läsare är givetvis också välkomna!)

Tack för mig så länge, jag börjar uppdatera "på riktigt" kring den 29:e september!

1 kommentar:

mia sa...

Snart börjar din resa! Spännande! =) Det är svårt ibland och lätt ibland.. men väldigt lärorik om inte annat =)