fredag, september 18, 2009

Att fuska, eller att unna sig?

Jag har suttit och funderat några dagar på att många kallar det att fuska, dom gånger dom tillåter sig själva att äta något under ren kur. I mina ögon är inte detta fusk, man är helt medveten om vad man gör och hur det påverkar kroppen och dieten, så jag skulle kalla detta att man efter noga övervägande unnar sig något.

Fusk låter så negativt på något sätt, och att tänka att man gjort något negativt ger nog inte mer motivation, utan kanske snarare tvärtom? Iaf på ett omedvetet plan, det är jag säker på.

Och hur ska man annars orka med en lång resa, om man inte någon gång ska få leva och njuta på olika sätt under resans gång? Man måste leva i nuet också!

Sen inte sagt att man ska stoppa något i munnen så fort man känner minsta lilla sug, men jag känner att ska jag orka hela vägen så måste jag få unna mig något litet ibland på vägen mot mitt mål...

1 kommentar:

PinglanPia sa...

Jag kan förstå hur du tänker. Själv då jag som nu går 11 dagar, tycker jag det är för kort tid för att unna sig nåt..Men har man veckotal framför sig så kan det inte hända annat än att man faller ut ketosen (beror på vad du äter osv, men rekommenderas är proteiner, ägg,kycklingfile,fisk osv). Det blir säkert lättare i många fall att få belöna sig efter tex 2 veckor m nåt o sen vidare. Men tillika kan jag tänka så att man förstör för sig själv.Då man avstannar ur dendär riktiga förbränningen..För du fortsätter ju o gå ner sku jag kunna tänka mig, fast du äter lite en dag o sen kör igen!

Om man skall orka en lång väg så är det nog ok om man själv vill, att unna sig lite, för att fira att man orkar med detta!

Jag måste säga jag njuter nu av att slippa stå i köket o laga mat alla dagar:p
Men om några timmar, efter nattvakets 3e av 5 nätter, ska jag stå o laga en tårta åt min sambo M som fyller år idag :-) Inte smaka..hehe...men det lockar heller inte.
-Färdig tårtbotten
-Ihopfuskad hallomousse
sen det ja GÄRNA sku äta är, vispgrädde blandat m mörkchoklad, smält..uscha..inte prata om mat


Nå, när tänker du dig dina belöningsstunder?

Du kan gärna maila mig på familjelivs mailen oxå :-O

Kram!